În trecutul nu prea îndepărtat, liderii de afaceri aveau o luptă grea pentru a convinge CEO-ii să mărească bugetele de marketing.
Boom-ul și eficacitatea marketingului pe internet au schimbat în mare măsură percepțiile.
Marketingul de performanță face ca sarcina de a solicita departamentele de finanțe și CEO-ii să fie și mai ușoară, adoptând o abordare bazată pe contingente.
Ce este Marketingul de Performanță?
Platformele de publicitate care încarcă doar pentru click-uri, lead-uri sau vânzări oferă exemple excelente.
Această abordare este mult diferită de plata în avans pentru spațiul publicitar care ar putea să nu ducă niciodată la conversii.
Optimizarea conversiilor este un aspect crucial al performance marketing.
Pentru strategii detaliate și tehnici avansate de optimizare a conversiilor în campaniile tale de marketing, consultă ghidul nostru complet despre optimizarea pentru conversii.
Ce sunt Tipurile de Marketing de Performanță?
Acestea pot varia de la modele de plată la tipurile de campanii de marketing pe care le creați.
1. Marketingul Afiliat
Marketingul afiliat este unul dintre cele mai bune moduri pentru bloggeri și influencerii social media să monetizeze audiențele lor.
Ei împărtășesc conținut și plasează link-uri strategice sau coduri de cupon care se întorc la ei atunci când audiența lor utilizează codul sau link-ul pentru a face o achiziție.
Acest lucru le aduce un comision.
2. Anunțuri Online
Ce este valoarea unei acțiuni, cum ar fi un click?
Aceasta este ceea ce veți avea nevoie să determinați pentru această formă de marketing de performanță înainte de a seta un buget și un calendar.
Notați că vizitatorii veniți din reclame sunt cu 50% mai probabil să facă o achiziție decât vizitatorii organici.
Luați în considerare aceste patru tipuri principale de anunțuri:
- Cost per acțiune (CPA): Unele platforme încarcă pentru fiecare acțiune pe care o iau vizitatorii pe anunț. Pe rețelele sociale, aceasta ar putea include like-uri, partajări, comentarii și click-uri.
- Cost per click (CPC): Costul per click este un tip de publicitate care îl obligă pe marketer să plătească o taxă de fiecare dată când cineva dă click pe anunț.
- Cost per mille (CPM): Costul per mille sau costul per mie de persoane într-un anunț digital se referă la impresiile per 1.000 de persoane. Acest lucru nu măsoară neapărat acțiunea, ci mai degrabă raza de acțiune a unui anunț.
- Valoarea duratei vieții (LTV): O opțiune de marketing de performanță mai complexă, aceasta examinează valoarea clienților pe toată durata cât sunt clienți, atunci când determină ROI. Unele agenții de marketing adoptă această abordare.
3. Externalizare
Uneori, agențiile se vor oferi să lucreze pe bază de contingențe, unde plătiți doar pentru rezultatele pe care le obțineți.
Acest lucru ar putea fi în forma de trafic, lead-uri sau vânzări.
În unele cazuri, există o plată de bază, în timp ce în alte cazuri, agenții lucrează 100% pentru rezultatele pe care le furnizează.
Ce sunt Provocările Marketingului de Performanță?
Nu este întotdeauna ușor să urmăriți sursa unei vânzări sau a unui lead.
Cineva ar putea să ajungă la un site web prin intermediul unui influencer, de pildă, dar apoi să uite să utilizeze codul persoanei la checkout.
Marketingul de performanță este, de asemenea, dificil de urmărit pentru campaniile mixte sau offline, dar marketerii lucrează la modalități mai eficiente de a face acest lucru.
În timp ce există multe metrice care determină eficacitatea fiecărei campanii, efectul compus este dificil de măsurat.
Vizualizarea mai multor anunțuri pentru aceeași companie de-a lungul timpului poate duce la o percepție mai favorabilă, dar chiar și anunțurile de retargetare ar putea să lupte să măsoare acest lucru.
Acest lucru este pentru că brandingul generează mai mult date calitative decât cantitative.
Cum creezi strategii solide de marketing de performanță?
Determinarea unei strategii va depinde de mixul tău de marketing.
Prin urmare, întregul echipă de marketing va trebui să împărtășească resursele pentru a determina care metode de marketing cad în această categorie.
Apoi, puteți să vă îndreptați spre crearea unui plan.
1. Determină bugetul tău
Marketingul de performanță oferă o modalitate excelentă de a monitoriza bugetul, dar costul poate totuși să se adune.
Prin urmare, este important să știi care va fi bugetul tău lunar.
Marketerii vor avea nevoie să aloce bugetul respectiv pe diferite metode pentru a se asigura că nu există surprize financiare.
2. Setați obiective realiste
Ce este obiectivul campaniei tale?
Este perfect posibil ca acest lucru să varieze între anunțuri și între platforme.
Cu toate acestea, cunoașterea obiectivului principal este crucială.
De fapt, uneori platformele vor întreba înainte de lansarea reclamei.
Acestea sunt cele mai comune opțiuni de luat în considerare:
- Retargeting sau remarketing
- Conștientizare a brandului
- Generare de lead-uri
- Trafic pe site web
- Angajament
- Vânzări
3. Alege metodele digitale
Cu cât mai multe canale digitale utilizezi pentru marketingul de performanță, cu atât mai bună va fi strategia ta de marketing.
Desigur, aceasta depinde și de bugetul tău.
În timp ce dorești să acoperi cât mai multe baze posibile, nu căuta să întindeți prea mult bugetul.
În timp, veți avea rezultatele necesare pentru a determina care metode furnizează cele mai bune rezultate și dacă metodele cu rezultate mai slabe pot fi îmbunătățite sau ar trebui să fie abandonate.
4. Completează cercetarea de marketing
Cine sunt persoanele cele mai probabil să cumpere produsele tale?
Ce le place, și care sunt interesele lor?
Care sunt cuvintele cheie pe care le caută online?
Ce fel de conținut le plac să citească sau să vadă?
Care este nivelul de concurență pentru a atrage această piață?
Acestea sunt unele dintre întrebările pe care trebuie să le rezolvi înainte de a merge înainte.
5. Crează Landing Page-uri dedicate
Majoritatea marketerilor sunt de acord că trimiterea potențialilor cumpărători la pagina principală a site-ului web este o idee proastă.
Crează pagini dedicate pentru fiecare campanie.
Dacă creezi pagini regionale pentru aceleași produse și servicii, asigurate că fiecare pagină este unică.
Plagiatul poate afecta negativ SEO, chiar dacă plagiați doar propriul tău conținut.
6. Creează și testează campaniile
Chiar și cele mai mici schimbări în anunțuri pot crea rezultate uimitoare.
Pentru a determina ce schimbări vor fi acelea, vei avea nevoie să faci unele teste pilot.
Unele dintre elementele pe care le vei juca includ lungimile, frazeologia, tipurile de fotografii și dimensiunile anunțurilor.
Tracking-ul precis este esențial pentru succesul oricărei campanii de performance marketing.
Pentru a înțelege mai bine importanța tracking-ului și cum să-l implementezi eficient în strategiile tale de publicitate online, citește articolul nostru detaliat despre importanța tracking-ului în publicitatea online.
7. Optimizează campaniile tale
Utilizează lecțiile învățate în timpul perioadei de testare pentru a crea campanii frumoase și eficiente care generează lead-uri și convertesc vizitatorii în cumpărători.
În timp ce eșți sigur că veți găsi o formulă care funcționează din testare, fi deschis la ajustări continue.
Ești gata să utilizați marketingul bazat pe rezultate pentru a îmbunătăți vânzările și a îmbunătăți ROI-ul tău?
Ai ajuns la locul potrivit.
Am petrecut ultimii 12 ani gestionând campanii în marketing de performanță.
În campaniile PPC, strategiile de licitare joacă un rol crucial în maximizarea performanței.
Pentru a explora diverse strategii de licitare și cum să le aplici eficient în campaniile tale Google Ads, consultă ghidul nostru despre strategii de licitare pentru maximizarea performanței.