Într-o lume perfectă, consumatorii ar vizita site-ul tău pentru prima dată și ar face instantaneu o achiziție - sau ar programa un tur, ar completa un formular, ar descărca un conținut etc.
Practic, orice ai vrea tu să facă.
Cu alte cuvinte, conversie instantanee. Ura! Succes!
Desigur, suntem departe de o lume perfectă și vizitatorii noi nu ajung pur și simplu pe site-ul tău și iau imediat măsuri.
De fapt, conform unui studiu, 92% dintre clienții care fac prima lor vizită pe site-ul tău nu vor converti.
Poate au trecut pe la tine să caute un anumit produs, să compare prețurile sau chiar să afle mai multe despre compania ta, dar de nouă ori din zece vor părăsi site-ul fără măcar un salut.
Deci, ce poți face? Cum îi aduci înapoi pe acei potențiali clienți?
Răspunsul este retargetingul.
Ce este retargetingul?
Retargetingul este o modalitate foarte simplă de a menține brandul tău în fața oamenilor care au vizitat deja site-ul tău.
Practic, instalezi un mic fragment de cod (numit etichetă sau pixel) pe site-ul tău web care permite cookie-urilor și permite anunțurilor tale să "urmărească" vizitatorii pe alte site-uri pe care le-ar putea vizita.
Deci, când un vizitator părăsește site-ul tău fără a converti, poți folosi acele cookie-uri pentru a le arăta unul dintre anunțurile tale pe următorul site (sau site-uri) pe care îl vizitează.
Anunțurile pot fi chiar adaptate la comportamentul lor specific de consum, de exemplu, ce pagini au vizualizat sau pe ce produse sau servicii au dat click înainte de a părăsi site-ul tău.
Și din moment ce prima lor vizită pe site-ul tău nu a fost suficient de atractivă pentru a produce o conversie, anunțurile tale de retargeting le pot oferi potențialilor tăi clienți ceva nou și diferit - un mic stimulent suplimentar, dacă vrei, pentru a-i aduce înapoi.
Studiile arată că vizitatorii site-ului web care văd anunțuri retargetate au cu 70% mai multe șanse să convertească, ceea ce înseamnă că dacă strategia ta de marketing digital nu include retargetingul, pierzi o oportunitate cheie de a profita de traficul pierdut al site-ului.
În timp ce retargeting-ul se concentrează pe utilizatorii care au interacționat deja cu brandul tău, este important să ai și o strategie pentru atragerea de noi utilizatori.
Pentru a afla mai multe despre cum să creezi campanii eficiente de conștientizare a brandului, consultă ghidul nostru despre strategii de publicitate pentru creșterea conștientizării.
Este retargetingul același lucru cu remarketingul?
Depinde pe cine întrebi.
Adesea, vei vedea cele două termene folosite interschimbabil, dar unii specialiști în marketing fac o ușoară distincție: Retargetingul folosește cookie-uri pentru a afișa anunțuri potențialilor clienți pe alte site-uri, în timp ce remarketingul folosește datele comportamentale ale consumatorilor pentru a-ți extinde și mai mult aria de acoperire și a-i aduce înapoi pe potențialii clienți, de obicei cu ajutorul e-mailului.
De exemplu, poți trimite e-mailuri vizitatorilor care și-au abandonat coșurile înainte de a face o achiziție, deoarece aproximativ 75% dintre coșurile de cumpărături sunt abandonate în momentul achiziției.
În studii, aproape jumătate dintre toate e-mailurile de abandon al coșului (de exemplu, "Hei, am observat că ai lăsat ceva în urmă!") sunt deschise, iar puțin sub 11% duc la recuperare.
Nu-i rău deloc.
Remarketingul funcționează, de asemenea, cu clienții existenți care au convertit deja, oferindu-le ceva care i-ar putea interesa și pe baza achizițiilor anterioare.
De exemplu, poți folosi e-mailurile de remarketing pentru a spune ceva de genul: "Hei, am observat că ai cumpărat Produsul A și credem că ai putea fi interesat și de Produsul B.
Și ghici ce? Avem o ofertă specială astăzi pentru Produsul B!"
Concluzia?
Doar pentru că un potențial client părăsește site-ul tău fără a converti nu înseamnă că ai pierdut acel client pentru totdeauna.
Tracking-ul precis este esențial pentru succesul campaniilor de retargeting.
Pentru a înțelege mai bine importanța tracking-ului în publicitatea online și cum acesta poate îmbunătăți performanța campaniilor tale de retargeting, citește articolul nostru despre importanța tracking-ului în publicitatea online.
La Omarosa, folosim retargetingul pentru a ne dubla fluxul de lead-uri
Când vorbim despre fluxul de leaduri, ne referim la procesul prin care fiecare lead nou trece prin pâlnia ta de vânzări.
Ca afacere, îți dorești o conductă constantă de noi clienți care sunt cu adevărat gata să cumpere, iar targetarea persoanelor care au arătat deja interes pentru site-ul tău web este o modalitate super eficientă de a face exact asta.
În plus, retargetingul accelerează călătoria de la "prima întâlnire"(cu afacerea ta) la conversie.
Sigur, nu este singura strategie pentru a crește conversiile și a stimula rentabilitatea investiției tale, dar este una importantă.
De ce?
Pentru că te ajută să rămâi conectat cu publicul tău țintă chiar și după ce părăsesc site-ul tău web.
În plus, retargetingul are sens din punct de vedere financiar, deoarece îți permite să îți direcționezi cheltuielile publicitare către persoanele care au arătat deja interes pentru produsul sau serviciul tău, deci există o șansă bună ca ei să se întoarcă și să încheie afacerea, ca să spunem așa.
După toate astea, scopul tău nu este doar să atragi mai mult trafic pe site-ul tău; este să te asiguri că acel trafic duce la conversii.
Deci, pentru a recapitula, retargetingul:
- este rentabil
- crește gradul de conștientizare a brandului
- îți permite să targetezi potențiali clienți interesați
- încurajează loialitatea consumatorilor
- crește rata de conversie
- generează mai multe vânzări
Retargeting-ul este doar una dintre metodele de optimizare a conversiilor în campaniile PPC.
Pentru o perspectivă mai largă asupra strategiilor de optimizare a conversiilor în Google Ads și alte platforme PPC, consultă ghidul nostru despre optimizarea campaniilor PPC pentru conversii.
Sună ca o decizie evidentă, nu?
Corect.
Vrei să afli mai multe?
Ai venit în locul potrivit.